PUBLICATIONS
2018
Mapping Processions: Four Sixteenth-Century Spanish Music Manuscripts in Sydney, Kitchener, ON, Canadá: The Institute of Mediaeval Music, 2018.
2018
Lágrimas del Renacimiento en España. El canto llano de las Lamentaciones de Jeremías en polifonía. Kassel: Reichenberger, en prensa.
2017
Guide historique et pratique du plain-chant et du faux-bourdon : France, XVIIe-XVIIIe siècles, París: Centre de Musique Baroque de Versailles, 2017, Recherche, musique & documents, 978-2-911239-69-4.
2017
La Circulation de la musique et des musiciens d’église (France, XVIe-XVIIIe siècle), dir. Xavier Bisaro, Gisèle Clément, Fañch Thoraval, France: Classiques Garnier, 2017. 978-2-406-05628-7.
2017
“Sonidos inusuales: el paisaje sonoro en algunos acontecimientos excepcionales del Valladolid del Quinientos”, en Abordajes sensoriales del mundo medieval, ed. Gisela Coronado et Gerardo Rodríguez, Mar del Plata: Universidad Mar del Plata, 2017, pp. 168-187. E-Book, ISBN 978-987-544-781-3.
2017
“Nordic Voices sing Victoria. Tomás Luis de Victoria (1548–1611). Works for six voices”. Chandos Records Ltd. © 2017. Notas de CD.
2017
“Spanish Treatises on Musica Practica c. 1480-1525: Reflections from a Cultural Perspective”, en Companion to Music in the Age of the Catholic Monarchs, ed. Tess Knighton, Leiden: Brill, 2017, pp: 469-503. ISBN: 9789004329324.
2017
“Luces y sombras”. Alterum Cor, Festival Internacional de Música “Abvlensis”, 26 de agosto de 2017, pp. 11-13. Notas de CD
2017
“Aportaciones del derecho canónico a la historia de la música litúrgica en Chile”. Resonancias, 40, 2017, pp. 13-32.
2017
“Contrapunto and fabordón. Practices of extempore polyphony in Renaissance Spain”. En Studies in Historical Improvisation: from ‘Cantare super Librum’ to Partimenti, ed. Massimiliano Guido, Farnham: Ashgate, 2017, ISBN 978-1-4724-7327-1, pp. 72-89.