Publications
"Techniques of Expressivity in Music Performance”, Cuadernos de Investigación Musical, 10 (2020), pp. 23-32.
Making Musical Works in Renaissance Spain, ed. Soterraña Aguirre Rincón y John Griffiths, Turnhout: Brepols, en prensa.
"Performing a Polychoral Mass with Voices, Organ, and Minstrels During the Middle Decades of the Seventeenth Century in the Cathedral of Valladolid, Spain", Fontes Artis Musicae, Volume 66, Number 3, July-September 2019, pp. 279-298.
"Cronología y mecenazgo de Nunca fue pena mayor en su art-song reworking en latín", en El villancico en la encrucijada: nuevas perspectivas en torno a un género literario-musical (siglos XV-XIX), ed. Esther Borrego Gutiérrez, Javier Marín López, Kassel: Reichenberger, 2019, pp. 325-348.
"Heteroclito Giancarli and his Composizione musicali of 1602", en French Renaissance Music and Beyond. Studies in Memory of Frank Dobbins, ed. Marie-Alexis Colin, Turnhout: Brepols, 2018, pp. 293-315.
“Songs without Words: the motet as solo instrumental music after Trent”, en Mapping the Motet in the post-Tridentine Era, ed. Esperanza Rodríguez-García and Daniele V. Filippi, New York: Routledge, 2018, pp. 206-227.
“Lute, Vihuela, and Early Guitar”, en Oxford Bibliographies in Music, ed. Kate van Orden, New York: Oxford University Press, 2018.
“Las polifonías improvisadas en la catedral de Granada a comienzos del siglo XVI”, en Musicología en el siglo XXI: nuevos retos, nuevos enfoques, ed. Begoña Lolo y Adela Presas, Madrid: Sedem, 2018, pp. 249-266.
"La vihuela desde mi ordenador: la musicología y las humanidades digitales", en Musicología en el siglo XXI: nuevos retos, nuevos enfoques, ed. Begoña Lolo y Adela Presas, Madrid: Sedem, 2018, pp. 1241–1255.
"Flautistas, tamborinos, xabebas y pífanos de Castilla y Flandes en los albores del Renacimiento", en Musicología en el siglo XXI: nuevos retos, nuevos enfoques, ed. Begoña Lolo y Adela Presas, Madrid: Sedem, 2018, pp. 355–376.